Gabriel82 Postat Iulie 27, 2022 Postat Iulie 27, 2022 Salut! Sunt posesorul unui Tivoli Grand de 1 luna. Am condus mai mult la drum lung și puțin în oraș (București). Ieri în drum spre casă, așteptând in trafic, observ check engine aprins intermitent. Ca și funcționare a motorului nu mi-a atras atenția nimic diferit (sunet, vibrație) ci poate un ușor crescut consum instant .. deși nu e foarte relevant așteptând in coloana. Azi am reușit să sun la service unde mi s-a explicat că nu este un lucru anormal explicația fiind autoregenerarea filtrului DPF. Încă nu am apucat sa circul cu mașina - teoretic după o funcționare constanta un anumit timp check engine ar trebui sa rămână stins la finalizarea procesului. Mă gândesc că fiind un lucru comun v-ați întâlnit și voi, așa este? Spor! Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Gabriel82 Postat Iulie 27, 2022 Autorul subiectului Postat Iulie 27, 2022 Salut! Sunt posesorul unui Tivoli Grand de 1 luna. Am condus mai mult la drum lung și puțin în oraș (București). Ieri în drum spre casă, așteptând in trafic, observ check engine aprins intermitent. Ca și funcționare a motorului nu mi-a atras atenția nimic diferit (sunet, vibrație) ci poate un ușor crescut consum instant .. deși nu e foarte relevant așteptând in coloana. Azi am reușit să sun la service unde mi s-a explicat că nu este un lucru anormal explicația fiind autoregenerarea filtrului DPF. Încă nu am apucat sa circul cu mașina - teoretic după o funcționare constanta un anumit timp check engine ar trebui sa rămână stins la finalizarea procesului. Mă gândesc că fiind un lucru comun v-ați întâlnit și voi, așa este? Spor! Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Filtru GPF am greșit ..Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sorin Postat Iulie 28, 2022 Postat Iulie 28, 2022 La 27.07.2022 la 13:22, Gabriel82 a spus: Filtru GPF am greșit .. Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Salut, da, mi s-a intamplat mie la Korando 1,5 T-GDI, dar dupa un an. In manual este explicat fenomenul pentru filtru DPF, pt. GPF nu am gasit, dar cred ca procesul e la fel. Se va stinge acel martor, mie mi s-a stins in aceeasi zi, mergand tot in Bucuresti. Teoretic regenerarea filtrelor de face in afara oraselor, nu in orase. Totusi, se pare ca regenerarea GPF este diferita de cea a DPF, uite ce am gasit cautand pe net despre subiect, citez: "Nu este cazul unui filtru pe benzină numit GPF. Inginerii producătorilor de automobile jură că, odată cu utilizarea normală a mașinilor pe benzină cu GPF, nu va exista deloc o regenerare forțată. Această afirmație este susținută de două argumente fizice. Pe de o parte, motoarele pe benzină au o temperatură de evacuare mai mare, astfel încât GPF se va încălzi și la o temperatură mai mare în timpul funcționării și va avea șanse mai mari de a arde continuu în timpul conducerii. Pe de altă parte, pornirea filtrului va ajuta la modul de frânare a motorului – adică la deplasarea fără accelerație cu treapta cuplată. În această situație, motorul pompează doar aerul de admisie fără a injecta combustibil. Concentrația naturală de oxigen este suficientă pentru ca particulele încălzite să ardă în filtrul încălzit." Sursa: https://autochelu.ro/blog/filtru-de-particule-pentru-motoare-pe-benzina/
Gabriel82 Postat Iulie 29, 2022 Autorul subiectului Postat Iulie 29, 2022 Salut, da, mi s-a intamplat mie la Korando 1,5 T-GDI, dar dupa un an. In manual este explicat fenomenul pentru filtru DPF, pt. GPF nu am gasit, dar cred ca procesul e la fel. Se va stinge acel martor, mie mi s-a stins in aceeasi zi, mergand tot in Bucuresti. Teoretic regenerarea filtrelor de face in afara oraselor, nu in orase. Totusi, se pare ca regenerarea GPF este diferita de cea a DPF, uite ce am gasit cautand pe net despre subiect, citez: "Nu este cazul unui filtru pe benzină numit GPF. Inginerii producătorilor de automobile jură că, odată cu utilizarea normală a mașinilor pe benzină cu GPF, nu va exista deloc o regenerare forțată. Această afirmație este susținută de două argumente fizice. Pe de o parte, motoarele pe benzină au o temperatură de evacuare mai mare, astfel încât GPF se va încălzi și la o temperatură mai mare în timpul funcționării și va avea șanse mai mari de a arde continuu în timpul conducerii. Pe de altă parte, pornirea filtrului va ajuta la modul de frânare a motorului – adică la deplasarea fără accelerație cu treapta cuplată. În această situație, motorul pompează doar aerul de admisie fără a injecta combustibil. Concentrația naturală de oxigen este suficientă pentru ca particulele încălzite să ardă în filtrul încălzit." Sursa: https://autochelu.ro/blog/filtru-de-particule-pentru-motoare-pe-benzina/Mulțumesc pentru informații. Am înțeles ce se întâmplă. Inițial și eu m-am îndreptat către manual însă nu este nimic acolo. Daca este un lucru care ține de funcționarea normală ar trebui specificat undeva ..O zi buna!Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now