Jump to content

Apa in habitaclu


Recommended Posts

Ieri am observat ca mocheta din partea pasagerului este imbibata cu apa, multa apa, cca 1-1,5 litri. Am fost la reprezentanta din Iasi si dupa 2 ore de cercetari nu au descoperit cauza. Au facut teste de etanseetate la parbriz si usi (au turnat apa) si inauntru nu intra apa. Am intrebat de teste de presiune (apa sub presiune) si mi-au spus ca nu au facut.

Cu o zi inainte a fost o ploaie scurta si rapida. Ieri dimineata am spalat eu masina la un Self Service.

Am sters in Iasi cu niste carpe si servetele cata apa am putut si am plecat la Bacau. Eu sunt din Bacau. Cand am ajuns acasa am constatat ca este mai multa apa ceea ce ma duce cu gandul ca e condens de la AC.

Astazi dimineata am observat ca si in partea soferului este apa nu asa multa dar cand apesi pe mocheta musteste de apa.

A mai patit cineva asa ceva?

Ori sunt eu ghinionistul de serviciu ori masinile astea nu sunt OK.

P S. Masina are cca 10 luni de la achizitionare (fabricatie 2021)

Editat de StefBacau
Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Ridica masina pe elevator, vei gasi un furtun de scurgere a condensului infundat. Am vorbit de elevator pentru ca nu stiu unde e amplasat exact acest furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Multumesc de raspuns!

Furtunul este pe partea dreapta. Tot timpul am vazut pata de apa sub masina de fiecare data cand am parcat dupa folosirea AC. Totusi masina nu are niciun an de functionare si am folosit 8n 10 luni doar 1 luna AC-ul, adica vreo mie de kilometri. Cu ce sa se fi infundat traseul de condens?

Sunt inginer mecanic frigotehnist si nu-mi explic de unde atata apa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Am mai cercetat. Praful in combinatie cu umezeala de la vaporizator da o mazga care poate infunda traseul de eliminare a condensului. La SY Tivoli furtunul de evacuare a condensului are 11-12 mm diametru exterior, ceea ce inseamna 8n interior 9-10 mm. Prea ingust. La Kia furtunul de evacuare condens are 18-20 mm exterior adica interior 16-18 mm.

Baietii de la SsangYong au subsimensionat furtunul. Economie de material? Greseala de proiectare? 

Orice o fi este jenant ca in primul an de utilizare sa ai balta in masina.

Dupa 10 luni si 7500 km nu ma asteptam la asa ceva. Sincer. Bucurestiul (Micea Loviste) tace malc si dealerii dau din colt in colt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Poate ai tu ghinion. In 3 ani si 29000km, cu AC folosit vara permanent si iarna pentru dezaburire, n-am patit-o. Esti primul de care aud.

Revin.

Avem motoare diferite, s-ar putea ca acel furtun de evacuare sa fie mai larg la 1.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Nu ma incalzeste ca altii nu au avut problema asta. Nedumerirea mea este de ce in 10 luni, din care am prins toamna, iarna si primavara in care nu am folosit AC-ul (degivrez cu solutii lichide), deci 1-1,5 luni de utilizare a instalatiei AC s-a infundat traseul de eliminare a condensului?

Un dealer mi-a explicat ca poate au intrat frunze sau obiecte din curia torpedo. Pe bune, masina nu are filtru pentru habitaclu care nu ar trebui sa lase sa treaca praf daramite frunze? Cu obiectele din torpedo e noaptea mintii, mi-e teama sa nu-mi gasesc "azvarlite" prin toata masina manualul masinii, manusile si ce mai am eu pe-acolo. Cu fiecare contact cu un dealer ma minunez ce perle scot. Cei de la Ssangyong Vaslui mi-au zis ca in Romania sunt "conditii severe" si reviziile sa fac mai des, adica la jumatate de an. Se pare ca incadrarea o face fiecare cum vrea ca sa trecem cat mai des pe la ei. 

Cand apare o problema de garantie se scarpina in cap si dau din colt in colt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

  • 4 weeks later...

Eu sincer nu inteleg de ce nu lasati masina pe AC tot timpul. E chiar atat de greu sa se documenteze kumea ca instalatia AC este normal sa mearga tot timpul? Ea nu are rolul doar de a raci, ci si de a incalzi, iar permanen are rolul de a dezumidifica habitaclul. Vad o gramada iarna, cu masini destul de scumpute, cu geamurile aburite si dand cu carpa pe parbriz. Poate daca foloseati mai des instalatia, nu aveati probleme cu ea. E doar o idee

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Domnule, nu are nicio legatura faptul ca nu am folosit AC-ul iarna. Traseul de eliminare s-a infundat si lucrul asta nu trebuia sa se intample.

Am o varsta destul de mare si am avut cateva masini plus ca am condus inca destule prin natura serviciului asa ca va rog sa nu ma invatati sa folosesc functiile unei masini. Parca ati fi dealer, numai ei ne spun tot timpul ca suntem niste idioti si nu stim cum sa folosim un autoturism.

Trebuie sa retineti ca asa ceva nu mi s-a intamplat la nicio masina noua sau sh, conducand si masini cu peste 400.000 km dotate cu AC.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...