Jump to content

Review Korando & consum ulei dupa 2000 km


Recommended Posts

Buna tuturor!

Acum o luna am intrat si eu in posesia unui Korando din 2022 si cum in luarea deciziei m-am luat dupa multe informatii adunate de pe forumuri, vin si eu cu un review.

 

  • De ce Korando?

Nu sunt eu prea mare fan SUV-uri insa cum ocazional vad ca am de facut drumuri de tara tot mai dese am decis ca e nevoie sa-mi schimb masina cu ceva cu care sa pot sa intru pe un drum fara asfalt.
Am ales nivelul de echipare Style+, cutie manuala si tractiune intergrala AWD, culoarea Cherry Red. La Korando mi-a placut ca e o masina cu tehnologii noi si totusi nu ai motoare electrificate sau alte s.f.-uri care sunt inca un lucru care se pot strica in viitor. Adica o masina simpla, de actualitate si insa facut bine. Singura chesti pe care as fi vrut-o de la Premium+ ar fi scaundele ventilate. Nici macar cokpit-ul digital nu ma atrage. Am mai condus masini la drumuri mai lungi cu asa ceva insa consider ca mai toate tehnologiile de genu mai mult te obosesc. Ce vreau sa zic aici e ca masina asta vine pe hartie cu un nivel de echipare standard foarte bun pentru cei care vor un AWD accesibil. Adica la varinata standard ai pana si geanuri fumurii spate + luneta. Ce mai vrei?

  • Primele impresii

Am luat masina de la reprezentanta din Bistrita (eu sunt din Iasi), doar acolo am gasit pe stoc ce imi doream eu (adica cutie manual si AWD). Cu cei de la reprezentanta m-am inteles super bine, nu stiu cum sunt pe partea de service, insa la capitolul vanzari, daca intereseaza pe cineva, mie mi s-au parut super ok. Cat despre preturi ce tin de reprezentanta respectiva, lucrurile au stat cam asa (decembrie 2023):
- Korando Style+ / MT6 / AWD:  117 094 RON (~ 23 500 EUR)

- Anvelope de iarna Sebring, covorase cauciuc, lichid parpriz, etc: 2 980 RON

Anteriror am mai facut un test drive si in Iasi, insa cu varianta Premium+. Pe Style+ scaunele imi par tot destul de confortabile, insa nu ai reglaj lombar. Pe versiunea Premium ai reglaj lombar electric insa pe Style nu ai deloc din pacate. Cred ca ar fi putut si ei sa puna un reglaj manual macar. Sa zicem ca nu ai nevoie ca de ex si sotia care are probleme cu spatele a zis ca scaunele sunt bune. Mai ales ca ai incalzire prin ele care e super faina iarna. In rest vizibilitate buna, volan reglat pe inaltime si adancime, stergatoarele si faza lunga merg singure (functie auto), camera de mers inapoi mi se pare de o calitate foarte buna chiar daca nu e HD... Per total imi place.

Am plecat la drum si dupa cateva minute deja si prima problema: Miros de plastic incins (atunci cand stationam, de ex la un semafor sau ceva). Am oprit putin sa verific ca totul e ok, insa presupun ca e o chesti comuna la masinile noi, mai ales cu plasticul prezent in cantitate din ce in ce mai mai mare pe langa componente precum turbina sau galerie :)) Dupa 2 000 de km parca tot mai simt putin, insa acum e in cantitate aceptabila, nu mai ai impresia ca ia foc ceva.
 

  • Dupa 1 luna si aproape 2 000 de Km

Chiar ma bucur de achizitie, astazi am prins ceva zapada, a fost cod portocaliu de ninsori pe aici si am apucat sa testez sistemul AWD. Nu am termen de comparatie (fiind primul meu SUV), insa ma bucur ca nu mai raman blocat in zonele in care as fi ramas cu o masina cu tractiune fata :). Ce imi place mie super mult:
- Butonul pentru reglajul farurilor este ILUMINAT. Am avut inca vro 3 masini inainte de asta toate trei Koreene. Nici una nu avea butonul pentru unghiurile farurilor inlumint, buton care, ce sa vezi, ai nevoie de el noaptea ca sa nu orbesti pe cei din fata ta. Asa ca mare plus aici, chiar imi doream si eu sa nu mai ghichesc pe ce pozitie sunt farurile :))
- Toate pragurile sunt acoperite de portiere. Adica tot, din fata pana in spate, si au mai pus si ditamai chederul la prag de nu intra mai nimic (decat poate praf foarte fin). Cestia e ca acel cheder este expus la foarte multe elemente, mai ales la roata din spate. In spate rotile sunt la nivel cu portierea, insa daca deschizi portiera... pare ca rotile sunt mai inafara, deci tot noroiul + zapada / gehata / sarea de pe roata o sa se opreasca masca de de plastic a portierei sub care este chereul, asa ca is curios cat o sa tina cauciucul respectiv. Oricum pentru progul din tabla, am in plan la primavara sa foliez masina.

- Consumul mi se pare super ok. Legat de asta am scris deja pe forum, las link mai jos, nu mai reiau. Atat doar, eu vin de pe diesel, si pentru un benzinar SUV, si pentru ce performante ofera, Korando nu mi se pare ca are un consum mare. (O sa vad la vara cu A/C-ul :)))

 

Pe partea de minusuri, deja am descris una, ar mai fi si:

- Nu poti sa opresti radioul cand esti pe Android Auto. Mai exact urmatorul scenariu:
      Pui un Waze ca toti oamenii. Normal ca pleci din oras unde prinzi postul de radio deja setat. Cand ajungi sa nu mai ai "semnal" te trezesti cu un fasait in boxe. Ce faci? Inchizi din butonul de Volum? Nu ca ala inchide tot infotainmant-ul cu tot cu Waze. Dai pe mute? Pa la ce ai mai pus Waze. Chiar nu stiu care ar fi solutia. Eu ce fac e sa dau pe modul Bluetooth Music. Doar nu pun nimic de pe telefon, insa pe modul respectiv asteapta doar ceva input Bluetooth si opreste radioul.

- Portbagaj mic. Aici sunt subiectiv pentru ca inainte aveam un break... pardon, "dric" de Hyundai i40 la care mi-a incaput la un moment dat toata mobila din baie + 1 boiler de 80L doar in portbagaj fara sa rabatez nimic. La Korando imi incape caruciorul copilului + 1 sacosa de rafie. Aa, mai sunt 2 compartimente dedesubt, dar... sa fim seriosi. Nu e nici de trecut cu vederea, insa eu cum car dupa mine, pe langa tot ce e obligatoriu (trusa, triunghi, extinctor), lichid de parbriz, raclete, chei, tacamuri, tirbusoane, etc, compartimentul respectiv devine usor deja destul de plin. Cred ca o sa merg pe un portbaga extern montat pe barele transversale, dar pana la vacanta de vara mai este.

- Controale moi: Ma refer la directie, frana, aceleratie, schimbator... tot. Unora poate li se pare un avantaj ca pot invati volanul la 360 cu 1 deget, insa mie mi se pare cam prea de tot. Sa zicem ca directia e ok pentru ca, ce-i drept, ai si feedback, cand lovesti ceva se simte inapoi la volan. Insa acceleratia, la plecare de pe loc, mi-e foarte greu sa nimeresc fix si sa nu o supra / sub-turez (mai ales si azi cand pe zapada se schimba ecuatia si cum motorul e super silentios, nu l-am auzit si mi-a murit). Poate nu sunt obisnuit inca cu benzina, insa frana zici ca e drive-by-wire. Sitem de la care vrei sa ai feedback. De schimbator nu mai zic ca joaca in toate directiile. Tot la schimbator ar mai fi si ca agata, insa asta am vazut aici ca e problema comuna, trebuie sa ajung in service pentru un reglaj.

  • Consumul... de ulei

As avea si eu o intrebare pentru voi: Ati observat sa consume ulei masina asta?

Cand imi faceam partea de cercetare si ma uitam la Suzuki Vitara, am vazut foarte multa lume care zicea ca dupa primele cateva sute / mii de Km le scade uleiul si trebuie completat. De altfel la Vitara zicea si de o inspectie la 1 000 de km, probabil tocmai din aceasta cauza (reprezentanta verificand uleiul si completand cat este necesar). De aici mi-am facut si eu obiceiul sa verific destul de des. Am precizat asta si celui de la reprezentanta, insa a ridicat din umeri.

Prima verificare am facut-o dupa 20-30 km. Scot joja, ma uit.... Ce sa vezi ca nu vezi nimic :)) Motor nou-nout, normal ca totul curat luna, e ca si cum ai pune o sarma intr-o sticla de ulei de gatit, vezi daca poti distinge ceva :)) M-am mai uitat insa dupa la 100 / 200 / 300 si am reusit sa-mi dau sema ca e la mijloc deci totul OK :)

Problema a aparut dupa prima 1 000 de Km. Am observat ca inceput sa scada, iar nivelul a ajuns aprope de minim.

Acum nu stiu ce sa fac. Sun la reprezentanta sa ma programez in service? Din ce am vazut pe Facebook, multe reprezentante pun ce ulei au si ei la indemana, de suzuki, peugeot, de mercedes... Daca e asa pot sa-l schimb si eu, care e diferenta, oricum o sa merg la revizia de la 7 500.

===

Link consum: 
https://www.clubssangyong.ro/forum/topic/10-consumul-bată-l-vina/?do=findComment&comment=964

 

  • Like 1

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

6 hours ago, vimarrow said:

Miros de plastic incins

Este normal, niciun motiv de panică.
 

6 hours ago, vimarrow said:

Inchizi din butonul de Volum? Nu ca ala inchide tot infotainmant-ul cu tot cu Waze. Dai pe mute?

Waze are control separat de volum pentru muzică/entertainment și pentru indicațiile vocale (nu mai știu cum apar menționate pe ecran: entertainment și system...nu sînt sigur). Soluția este să mergeți cu Waze în mod navigație (adică să aveți o rută activă) și să așteptați prima indicație vocală pentru navigație (puteți "păcăli" Waze să "zică ceva" făcînd o întoarcere 180°, lucru care declanșează de obicei o indicație de navigație nouă). În momentul în care Waze "vorbește", butonul de Volum al tabletei infotainment acționează asupra volumului indicațiilor vocale. La 1-2 secunde după ce indicațiile vocale s-au terminat, butonul de Volum se comută automat pe volum muzică, și rămîne așa pînă la următoarea indicație vocală pentru navigație.

 

7 hours ago, vimarrow said:

Problema a aparut dupa prima 1 000 de Km. Am observat ca inceput sa scada, iar nivelul a ajuns aprope de minim.

Pentru asta era (am înțeles că nu mai este, la modelele fabricate începînd din 2023) revizia intermediară de 7500 km: înlocuirea uleiului de motor "din fabrică". Revizia asta intermediară era frecventă și la alte mărci (am avut-o și eu la Suzuki Vitara fabricat 2015). E OK să completați dv. uleiul cu unul cumpărat din orice magazin, atîta timp cît are specificația din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

1 hour ago, botezmi said:

Waze are control separat de volum pentru muzică/entertainment și pentru indicațiile vocale (nu mai știu cum apar menționate pe ecran: entertainment și system...nu sînt sigur). Soluția este să mergeți cu Waze în mod navigație (adică să aveți o rută activă) și să așteptați prima indicație vocală pentru navigație (puteți "păcăli" Waze să "zică ceva" făcînd o întoarcere 180°, lucru care declanșează de obicei o indicație de navigație nouă). În momentul în care Waze "vorbește", butonul de Volum al tabletei infotainment acționează asupra volumului indicațiilor vocale. La 1-2 secunde după ce indicațiile vocale s-au terminat, butonul de Volum se comută automat pe volum muzică, și rămîne așa pînă la următoarea indicație vocală pentru navigație.

Aa, ok, deci as putea pune radio-ul pe mute, si dupa ar trebui sa pot sa aud in continuare indicatiile waze? Voi testat asta cu prima ocazie, multumesc pentru sfat!

 

Quote

E OK să completați dv. uleiul cu unul cumpărat din orice magazin

In ultima instanta, daca scade sub minim, si avand in vedere ca prima revizie e aproape, da, nu este o problema. Probabil asa voi face. Insa de regula amestecarea a 2 uleiuri de brand diferit ar trebui evitata.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...