Jump to content

Recommended Posts

Postat

Sunt foarte multumit de masinuta pe care o am, in fapt un mic tanc , varianta 2022 Style Plus, Alb, cutie AT. Dar, nici o masina fara probleme :). 

Sa vedem, obiectiv care este situatia dupa 13000km: 

-am descoperit ca atunci cand bancheta spate este pe pozitia a 2-a ( mai pe spate ) , se produce un zgomot foarte neplacut in momentul in care caroseria se torsioneaza, de exemplu la coborarea de pe o bordura. Sunetul pare a veni din zona arcurilor din spate, suna ca si cand ar fi rupt ceva :), dar in realitate se remediaza prin trecerea banchetei in pozitia 1 ( mai putin confortabil ) sau demontarea sistemului de acoperire a portbagajului din locas. 

-la relanti, daca este oprit aerul conditionat si cutia automata este pozitionata in "N", adica motorul nu are nici o sarcina, mersul este oarecum neregulat, cu momente in care da socuri ceva mai puternice. Daca este in sarcina ( D cu frana sau AC pornit ) , mersul este uniform. Indiferent de temperatura motorului. Nu e deranjant, dar este posibil sa fie un reglaj undeva care nu e ok ...

Nu am observat probleme la "tocirea" inegala a cauciucurilor, dar "am auzit" ca exista un lot din 2022 care ar fi fost rechemat in service pentru reglaje geometrie. 

Voi ce probleme reale ati avut ?
 

2022 Korando Style+,White

Postat

Pentru mersul neregulat schimba statia de alimentare. Pentru cealalta problema nu am raspuns. E prima data cand aud ca o caroserie nelovita se torsioneaza la urcarea/ coborarea unel denivelari.

Postat
Just now, oxo6072 said:

Sunt foarte multumit de masinuta pe care o am, in fapt un mic tanc , varianta 2022 Style Plus, Alb, cutie AT. Dar, nici o masina fara probleme :). 

Sa vedem, obiectiv care este situatia dupa 13000km: 

-am descoperit ca atunci cand bancheta spate este pe pozitia a 2-a ( mai pe spate ) , se produce un zgomot foarte neplacut in momentul in care caroseria se torsioneaza, de exemplu la coborarea de pe o bordura. Sunetul pare a veni din zona arcurilor din spate, suna ca si cand ar fi rupt ceva :), dar in realitate se remediaza prin trecerea banchetei in pozitia 1 ( mai putin confortabil ) sau demontarea sistemului de acoperire a portbagajului din locas. 

-la relanti, daca este oprit aerul conditionat si cutia automata este pozitionata in "N", adica motorul nu are nici o sarcina, mersul este oarecum neregulat, cu momente in care da socuri ceva mai puternice. Daca este in sarcina ( D cu frana sau AC pornit ) , mersul este uniform. Indiferent de temperatura motorului. Nu e deranjant, dar este posibil sa fie un reglaj undeva care nu e ok ...

Nu am observat probleme la "tocirea" inegala a cauciucurilor, dar "am auzit" ca exista un lot din 2022 care ar fi fost rechemat in service pentru reglaje geometrie. 

Voi ce probleme reale ati avut ?
 

Sa nu uit :)

Am vrut sa pun carlig de remorcare. Desi am gasit o varianta de carlig de la un producator de prestigiu, care furniza inclusiv detaliile de instalare, nu am identificat un modul electric compatibil. Singura varianta a fost e extrem de exorbitanta oferta validata de distribuitorul ssang yong, undeva la 1500EUR costuri totale. 
Mai mult decat rulota second hand.

Ma gandesc acum cu teama cat va fi revizia de 15k sau cat costa "consumabilele" originale, daca un amarat de carlig de remorcare e asa scump. Sau poate n-am gasit eu oferta potrivita, care sa fie acoperita de garantie ?
 

2022 Korando Style+,White

Postat
44 minutes ago, Daniel said:

Pentru mersul neregulat schimba statia de alimentare. Pentru cealalta problema nu am raspuns. E prima data cand aud ca o caroserie nelovita se torsioneaza la urcarea/ coborarea unel denivelari.

Nu cred ca se torsioneaza ceva.... pur si simplu se aude acel zgomot cand bancheta este pe pozitia respectiva, chiar si neocupata. Initial am fost intrigat, tocmai pentru ca masina este noua si mi se parea foarte ciudat sa se auda zgomot ca de arc rupt :) !!!!!! Dupa ce am mutat bancheta pe pozitia 1,  nu am putut reproduce zgomotul.
 
Odata ce am gasit "sursa" zgomotului, m-am linistit, nu era nici o problema cu articulatia spate :) 

 

2022 Korando Style+,White

Postat (edited)

Tot asa, sa nu uit:  Pentru cei care vor Android Auto via Wifi, eu am folosit un CarlinKit A2A. Este foarte rapida conectarea. Si aici cateva observatii in curs de clarificare:
-am gasit uneori device-ul complet oprit ( ceea ce imi si doream ) dar in majoritatea situatiilor, device-ul este fie pe verde, fie in pairing mode.

Presupunerea mea este ca alimentarea pe portul USB nu se taie dupa intreruperea contactului si Carlinkit intra in stdby fiind activat cand prin apropiere se afla un device cu bluetooth activ, cu care s-a mai conectat sau nu.  Aici ar fi o serie de configurari, inclusiv in setarile device multimedia->bluetooth.  Cert este ca atunci cand deschid masina, Carlinkit este pe verde si pe telefon imi apare notificarea ca sunt conectat la AA, inainte de a porni masina ( inainte chiar de a introduce cheia in contact). 

O fi bine, o fi rau, nu stiu inca.
 

-Android Auto over wifi este o functie care apare pe telefon dupa ce se activeaza Android Auto Developer Settings ( nu developer settings al telefonului ). Pare ca standard este AA peste cablu.

Ca nota interesanta ( si documentata cumva pe site-ul producatorului in cazul meu ), anumite telefoane cu fastcharge nu pot activa Android Auto prin cablu atunci cand sunt conectate direct la portul USB al Korando. Acest fapt a fost valabil si in cazul meu cu mentiunea ca dupa interpunearea Carlinkit A2A intre Korando si telefon (un Xiaomi ), AA a functionat corect.  

 

Later edit: De cabluri nu scapi, ca la drumuri lungi si telefonul  trebuie alimentat.... eu neavand wifi charging in telefon trebuie sa folosesc evident un adaptor auto si cablul aferent :)

 

Editat de oxo6072

2022 Korando Style+,White

Postat
On 9/29/2023 at 1:55 PM, oxo6072 said:

Tot asa, sa nu uit:  Pentru cei care vor Android Auto via Wifi, eu am folosit un CarlinKit A2A. Este foarte rapida conectarea. Si aici cateva observatii in curs de clarificare:
-am gasit uneori device-ul complet oprit ( ceea ce imi si doream ) dar in majoritatea situatiilor, device-ul este fie pe verde, fie in pairing mode.

Presupunerea mea este ca alimentarea pe portul USB nu se taie dupa intreruperea contactului si Carlinkit intra in stdby fiind activat cand prin apropiere se afla un device cu bluetooth activ, cu care s-a mai conectat sau nu.  Aici ar fi o serie de configurari, inclusiv in setarile device multimedia->bluetooth.  Cert este ca atunci cand deschid masina, Carlinkit este pe verde si pe telefon imi apare notificarea ca sunt conectat la AA, inainte de a porni masina ( inainte chiar de a introduce cheia in contact). 

O fi bine, o fi rau, nu stiu inca.
 

-Android Auto over wifi este o functie care apare pe telefon dupa ce se activeaza Android Auto Developer Settings ( nu developer settings al telefonului ). Pare ca standard este AA peste cablu.

Ca nota interesanta ( si documentata cumva pe site-ul producatorului in cazul meu ), anumite telefoane cu fastcharge nu pot activa Android Auto prin cablu atunci cand sunt conectate direct la portul USB al Korando. Acest fapt a fost valabil si in cazul meu cu mentiunea ca dupa interpunearea Carlinkit A2A intre Korando si telefon (un Xiaomi ), AA a functionat corect.  

 

Later edit: De cabluri nu scapi, ca la drumuri lungi si telefonul  trebuie alimentat.... eu neavand wifi charging in telefon trebuie sa folosesc evident un adaptor auto si cablul aferent :)

 

Intr-un final m-am prins...

Carlinkit-ul intra in standby dupa aproximativ 5 minute de cand este motorul oprit. Se reactiveaza daca apare un dispozitiv in apropiere care a mai fost conectat la AA, dar daca nu se porneste motorul, se opreste dupa 5 minute. 

2022 Korando Style+,White

Postat

O alta ciudatenie la masina de care mi-am amintit dupa drumulrile din acest weekend este ca uneori, pe partea dreapta, sus, spre centura de siguranta se aude un sunet ca si cand  geamul nu ar fi inchis ( dar este ). Daca arunci cu lichid pe parbriz, sunetul se accentueaza, odata cu miscarea apei spre spate. Daca apas cu mana pe plafon, zbarnaitul/suierat dispare.
Apropo, ati observat traseul lichidului de parbriz sau al ploii in dereptul oglinzilor laterale ?

2022 Korando Style+,White

  • 1 month later...
Postat
On 10/2/2023 at 7:39 AM, oxo6072 said:

ati observat traseul lichidului de parbriz sau al ploii in dereptul oglinzilor laterale ?

Este și la alte mărci, "csf ncsf" :)

On 9/29/2023 at 12:10 PM, oxo6072 said:

la relanti, daca este oprit aerul conditionat si cutia automata este pozitionata in "N", adica motorul nu are nici o sarcina, mersul este oarecum neregulat, cu momente in care da socuri ceva mai puternice.

Nu cumva este momentul când pornește ventilatorul de la radiator?

On 9/29/2023 at 1:14 PM, oxo6072 said:

undeva la 1500EUR costuri totale

De banii ăștia vin 10 fecioare, fac montajul și mai rămân și la tine o săptămână? :)
Vezi și aici:

 

On 9/29/2023 at 1:55 PM, oxo6072 said:

CarlinKit A2A

vezi aici:

 

  • Like 1
The quieter you become, the more you can hear...
  • 2 weeks later...
Postat

Stergatoarele, of stergatoarele...
Inca nu este nevoie sa le schimb pe cele originale, dar e bine sa avem informatia, fara a cauta in manual :)
Multumesc @xciprian 
@oxo6072 prinderea este clasica, stil carlig sau litera U, la sofer 600mm, la pasager 450mm

  • Like 1

2022 Korando Style+,White

Postat (edited)
13 minutes ago, oxo6072 said:

Stergatoarele, of stergatoarele...
Inca nu este nevoie sa le schimb pe cele originale, dar e bine sa avem informatia, fara a cauta in manual :)
Multumesc @xciprian 
@oxo6072 prinderea este clasica, stil carlig sau litera U, la sofer 600mm, la pasager 450mm

Adica in inch, 24 si 18 . Mai ramane de aflat stergatorul de la luneta ce dimensiuni si prindere are :)

 

Editat de oxo6072

2022 Korando Style+,White

  • 5 weeks later...
Postat

Inapoi in tara dupa o scurta calatorie in Italia.

Singurul incident a fost blocarea radarului din cauza ninsorii ( acumulare de zapada ), undeva la iesirea din tara.
+ tar ( mizerie de la dezapezire) de pe drum  care s-a lipit de vopseaua masinii

2022 Korando Style+,White

  • 6 months later...
Postat

Happy !!! Revizie la 30000 km. All good, doar ~300EUR. 
S-a cam aglomerat pe la service-urile din lista, dar pana la urma am gasit la King Auto a doua zi dupa ce mi-a aparut alerta in bord. 

 

2022 Korando Style+,White

  • 3 weeks later...
Postat
On 7/23/2024 at 7:44 PM, oxo6072 said:

Happy !!! Revizie la 30000 km. All good, doar ~300EUR. 
S-a cam aglomerat pe la service-urile din lista, dar pana la urma am gasit la King Auto a doua zi dupa ce mi-a aparut alerta in bord. 

 

Ce au făcut la King la revizia de 30?

La SMT tot în jur de 1500 lei și pe lângă ulei și filtre a mai fost și lichidul de frână

The quieter you become, the more you can hear...
Postat
On 8/7/2024 at 9:53 PM, Diomet said:

Ce au făcut la King la revizia de 30?

La SMT tot în jur de 1500 lei și pe lângă ulei și filtre a mai fost și lichidul de frână

Ulei Motor 4+1L , filtre (aer, ulei, polen), curatator frana CEN (?), manopera.

2022 Korando Style+,White

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...